Vores kerneopgaver
Regnskabsstyrelsen udarbejder regnskaber og yder service for hovedparten af koncernens styrelser og enheder. Styrelsen varetager en bred vifte af opgaver og hver afdeling har deres kerneopgaver, som de sætter stor ære i at løse.
I Regnskabsstyrelsen gennemfører vi betalinger, likviditetsstyring samt registrering og overvågning af regnskabsmæssige transaktioner inden for indkøb, salg og rejsevirksomhed samt vedligeholdelse af centrale registre, der anvendes i regnskabsvirksomheden.
Regnskabsstyrelsen varetager ligeledes lønadministrationen inden for store dele af Forsvarsministeriets område. I nedenstående boks kan du læse mere om hvilke kerneopgaver der løses i de enkelte afdelinger.
Afdelingernes kerneopgaver
- Lønadministration for alle 24.000 ansatte under Forsvarsministeriet
- Finansbogholderi som varetager stamdata, udfører betalingskontroller og diverse bogføringer samt varetagelse af salg til debitorer
- Regnskaber for hovedparten af styrelserne
- Finansiel controlling
- kontroller og afrapporteringer
- Rettidig behandling af forsvarets bilag med høj kvalitet og til en konkurrencedygtig pris
- Bestilling af fly, hotel, lejebil og andet i forbindelse med tjenesterejser for ansatte i Forsvarsministeriets koncern samt underliggende styrelser og enheder
- Refundering af udlæg samt udbetaling af ydelser i forbindelse med tjenesterejser
- Administration af Koncernens firmahæftende betalingskort
- Varetager en central kontrolfunktion
- Procesansvarlig for 2. forsvarslinjes opgaver
- Optimering og udvikling
- IT udvikling
Mere om os
Vi behandler årligt ca.:
377.000 lønudbetalinger
300.000 leverandørfakturaer
300.000 rejseafregninger
For at sikre den bedste opgaveløsning besidder medarbejderne i Regnskabsstyrelsen en lang række af stærke faglige profiler og kompetencer, som fx:
Revisorer
Finansielle controllere
Jurister
Bogholdere
Medarbejdere med militærfaglig indsigt
Kontoruddannede
Projektledere
Proceskonsulenter
Organisationsudviklere